Jakie buty wybrać do biegania i ćwiczeń na świeżym powietrzu?

8 lutego, 2022 1 Przez admin

Właśnie odnalazłeś w sobie motywację do regularnych treningów? Świetnie się składa, bo jak wiesz, ruch to zdrowie i właściwie konieczność, jeśli chcemy zachować dobrą formę, sprawność i pożądaną sylwetkę. Dodatkowo cardio czy inne aktywności fizyczne pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie psychiczne. Słyszałeś pewnie o hormonie szczęścia? Dobrze. Skoro przypomnieliśmy sobie, dlaczego warto i wręcz trzeba, to teraz przyszedł czas na odpowiednie przygotowanie do pierwszego treningu. Jeśli od basenu i siłowni wolisz obcowanie z naturą, to dowiedz się, jakie buty wybrać do biegania na świeżym powietrzu.

Rozmiar buta, podeszwa i przewiewność – podstawy bezpiecznego biegania na świeżym powietrzu

Zacznijmy od absolutnych podstaw. Podczas aktywności fizycznej stopy mogą puchnąć i gdybyś wybrał adidasy w swoim regularnym rozmiarze, to prawdopodobnie poczujesz, jak koniec palca wraz z paznokciem boleśnie wbijają się w czubek obuwia. Mało komfortowe, prawda? Jeśli palce mają mało miejsca, to bardzo łatwo o otarcia czy pęcherze. A przecież nie możesz pozwolić sobie na długie przerwy w ćwiczeniach, bo chcesz wypracować sobie regularność. Dlatego ważne, żebyś wybierał buty do biegania i ćwiczeń co najmniej o pół, a nawet o jeden rozmiar większe niż zwykle.

Kolejna kwestia to podeszwa. Jeśli planujesz treningi w terenie miejskim (twarda nawierzchnia), to poszukaj naprawdę grubej podeszwy. Zapewni Ci to dobrą amortyzację i uchroni przed bólem stawów i różnego rodzaju urazami. Zwróć także uwagę na tkaninę. Powinna być lekka i przewiewna.

Kolejne kwestie na drodze do wyboru optymalnych butów do biegania i ćwiczeń na świeżym powietrzu

Weźmy pod uwagę także inne decydujące punkty. Należy do nich waga, częstotliwość wysiłku i typ podłoża. Zasada jest taka, że im jesteś cięższy, tym amortyzacja także powinna być większa. Tak samo jest z intensywnością treningów. Obuwie osoby ćwiczącej trzy razy w tygodniu czy nawet codziennie pewnie zniszczy się szybciej niż kogoś, kto robi cardio raz w tygodniu. Wniosek z tego taki, że jeśli biegasz dość rzadko i to jeszcze po miękkim terenie, to możesz wybrać nieco tańsze obuwie z mniejszą ilością pianki amortyzującej.

Dobrze przemyśl swoje plany treningowe i według tego wybierz buty do ćwiczeń na świeżym powietrzu.